Vi älskar Grekland

Tja kompisar!

När vi nådde grekisk mark imorse funderade jag på skilsmässa. Alltså, stressen med att ge sig iväg hemifrån klockan 05 för att komma till ett Ö V E R F U L L T Landvetter där man får gå före i varje kö för att hinna med sitt flyg (vi är tydligen riktigt kassa på vad som gäller när man flyger charter) för att sedan ANTA att det ska finnas frukost att köpa på plan-helvetet för man inte hann käka nåt på Landvetter men nej nej. Klockan 9 fick vi reda på att vi inte kunde köpa frukost så här i efterhand och nej nej, de hade inga mackor ombord (say whaaaat?!). Så vi fick köpa två drickor och två påsar med cashewnötter. Sen blev vi vänner igen 😇

Isabelle skötte flygningen... sådär. I efterhand sa vi till varandra att det här gick ju bra! För hon sov den sista halvtimmen vilken var den tiden vi grundade hela flygningen på. Tiden innan det undrade hon varför i hela fridens namn hon var tvungen att sitta still på ett sånt fruktansvärt litet utrymme medan mamma och pappa satt som två zombies som bara ville sova. En del gnäll, och jag tror det tog ca 15 minuter efter start som jag morrade till Jacob att ta fram iPaden. Hade då testat ungefär alla leksaker vi packat med men hon var inte med på noterna. Förstår henne iofs, att bli väckt och satt i en bil klockan 05 gör ingen glad några timmar senare när tröttheten kickar in.

Nåväl. Väl framme installerade vi bilstolen vi lånat av Jempa i en taxi för att åka 2 km till hotellet 😇. Incheckade och klara tog vi oss ner till poolen och fick äääääntligen lite mat i magen i form av grekisk pizza med fetaost och färska grönsaker OCH tsatsiki. Har bestämt mig för att äta tsatsiki överallt vi går denna resa. Isabelle hade fått syn på poolen och tyckte det var vansinnigt kul att doppa fötterna där och sedan springa till sin pappa och berätta om det hela.

Efter lunch hoppade vi i plurret. Först i poolen och sedan i havet. Isabelle älskar det, hon är galen i vatten. Vid 16 lade vi henne i vagnen och gick i ungefär 3,5 minut innan hon somnade gott i en timma. När vi fått sola en stund med en sovande bebis i vagnen gjorde vi oss iordning och gick till lille fiskehamnen här. Och den var över alla förväntningar! Urmysig main road med massor av små butiker och gränder med tavernor. Grekland alltså... vi gick till restaurangen som låg överst på TripAdvisor och det tipset tog oss högt upp över staden med en fantastisk utsikt och otroligt god mat. Den äldre herren som ägde stället vigde hela kvällen åt att få över Isabelle på sin sida och när vi skulle gå lyfte han till hennes förtjusning upp henne i famnen och visade upp för alla i köket. Så stolt hon var då :)

Nä. Vår första dag i Grekland kunde omöjligt ha blivit bättre!